Hacıbabasız səhnə boş görünür
…Səmimi,
sadə, uşaq kimi kövrək və qayğıkeş idi…
«Hacıbaba
Bağırovun adı gələndə uşağın da
üzündə təbəssüm yaranır. Onun
adını çəkəndə ilk növbədə
ağıla musiqi, rəqs və yumor gəlir. Hacıbaba
harada oldusa, demək orada mütləq musiqi də, yumor da
olmalıdır. Çünki onun qanı, bütün
varlığı musiqi ilə yoğrulmuşdu. Onun həmçinin
heç bir sənətkara bənzəməyən insani
xüsusiyyətləri vardı. O, həmişə ağayana
idi. Sənətdə aktyor idi, həyatda isə ciddi bir insan…”
Doğum
günündə görkəmli aktyor, Xalq artisti Hacıbaba
Bağırovu sənət dostları məhz bu cür
sözlərlə xatırlayırlar.
Əslində,
dünyasını dəyişməmişdən az öncə
Hacıbaba Bağırovla müsahibəmdə özü
haqqında dediyi sözlər də bu gün sənət
yoldaşlarının onun barəsində
danışdıqları ilə üst-üstə
düşür. Mərhum sənətkar “Yaşım 70-i
çoxdan keçib, amma dəyişməmişəm.
Ömrüm boyu yoldaşlarımla mülayim olmağa, kiməsə
əl tutmağa, kömək etməyə
çalışmışam. Mənə müraciət edənlərdən
heç kimin qəlbini qırmıram. İmkan daxilində
kömək etməyə çalışıram. Bununla da
özümü xoşbəxt he-sab edirəm ki, teatrda kimlərəsə
əl tuta bilmişəm. Kiminsə uşağı əsgər
gedir, kiminsə başqa prob-lemi varsa, mənə müraciət
edir. Bacardığım qədər kömək edirəm,
alınmayanda da alınmır...”
Hacıbaba
Bağırov 2006-cı ilin oktyabr ayında dünyasını
dəyişib. Özü bu dünyadan köçünü
çəkib getsə də xatirələrdə,
yaddaşlarda yaşayır, oynadığı rollar kino və
tamaşaların lentlərində qorunur. Hər il iyun
ayının 12-də onu sevən dostları yoxluğundan
asılı olmayaraq onun doğum gününü qeyd etməyə
yığışır.
40 ilin
yoldaşlığı
İndi
sənət yoldaşları onunla bir səhnədə
keçən illəri unudulmaz anlar kimi yada salırlar. Görkəmli
aktyorla uzun illər bir səhnədə çalışan Əməkdar
artist Novruz Qartal ömrünün 40 ilini Hacıbaba
Bağırovla bir yerdə işləyib. Tərəf-müqabil
olublar, qastrol səfərlərinə bir yerdə gediblər,
yaradıcılıq söhbətləri ediblər, dərd-sərlərini
bölüşüblər. Bu illər ona Hacıbaba
Bağırovu təkcə bir aktyor kimi deyil, həm də bir
insan kimi tanıdıb: «Bu illər ərzində onunla dost,
yaxın sirdaş olmuşuq. Demək olar ki, həddən
artıq yaxın münasibətlərimiz olub. O, həqiqi mənada
fenomen bir sənətkar idi. Elə sənətkarlar var ki,
onlar əbədi yaşayır, ölmürlər. Təəssüflər
olsun ki, belə sənətkarlar çox azdır. Mən fəxr
edirəm ki, gəncliyim belə sənətkarlarla keçib. Teatrda
veteran kimi həmin aktyorlardan yadigar qalan yeganə adam mənəm».
N.Qartal
Hacıbaba Bağırovu gənclərin qayğıkeşi
kimi xatırlayır: «O, teatrda direktor olduğu ərəfədə
çox gənclərə yardımçı oldu, onlara əl
uzatdı, teatra gətirdi. Hazırda onun teatra gətirdiyi
aktyorlar respublikada tanınan sənətçilərdir.
Özü aktyor olduğundan həmişə aktyorları
müdafiə edirdi. O, həmçinin aktyorların problemlərinə
də kömək etməyə çalışırdı.
Kimin həyatında çətinlik vardısa, ona müraciət
edər, o da köməyini əsirgəməz, qoymazdı ki,
aktyor əziyyət çəksin”.
N.Qartal
sənət dostunu “ağayana sənətkar” kimi dəyərləndirir:
“Hacıbabada səhnə mədəniyyəti o qədər
yüksək idi ki, istər-istəməz nəsə öyrənmək
üçün onun hər hərəkətini izləyirdin. O,
insan kimi də ağayana idi. Onun şux zarafatları vardı.
Ancaq hər adamla da zarafat etməzdi. İstər səhnədə,
istərsə də həyatda öz səviyyəsini saxlayan
insan idi. Onda musiqi, rəqs və yumor vəhdət təşkil
edirdi. Bu baxımdan o, yeganə aktyor idi. Hazırda bu səpkili
aktyorlar yoxdur. O, sanki dünyaya bu sənət
üçün gəlmişdi. Hacıbaba Bağırov
çox tələbkar insan idi. O, nizam-intizama ciddi riayət
edirdi və hamıdan da bunu tələb edirdi”.
Novruz
Qartal «Muskomediya»nın səhnəsində tamaşaya qoyulan
«Sizinlə gülə-gülə», «Bildirçinin bəyliyi»,
«Bankir adaxlı», «Məhəbbət oyunu» və s.
tamaşalarda Hacıbaba Bağırovla tərəf-müqabil
kimi səhnəyə çıxıb. Ancaq onu gəncliyində
məşhurlaşdıran daha çox “Hicran”
tamaşasını unuda bilmir: «Hicran» hazırlananda mən
cavan idim. Tamaşadakı məşhur üçlük – Nəsibə
Zeynalova, Hacıbaba Bağırov və Səyavuş
Aslanın oyunu indi də teatrsevərlərin
yaddaşındadır. Elə bu günə qədər də
məni həmin tamaşada oynadığım rola görə
– Balaşka kimi tanıyırlar. Hətta, 90-cı illərdə
Naxçıvana ulu öndərin görüşünə
gedəndə o, bizə baxıb: «Balaşka» da burdadır ki”-
dedi. Sonra da zarafatla: «Bunu mən deməmişəm, Nəsibə
xanım deyib. Səninlə Ofeliya Aslan «Hicran»da heç də
bu üçlükdən geri qalmamısınız. Baxmayaraq
ki, obrazlarınız balaca idi» - deyə əlavə etdi. Fəxr
edirəm ki, mən həmin böyük aktyorlarla Qızıl
Fonda düşmüşəm».
Hacıbaba
Bağırov teatrın direktoru olduğu illərdə bu
böyük səhnədə Üzeyir bəyin «Məşədi
İbad», Tamara Vəliyeva və Emin Sabitoğlunun «Bankir
adaxlı», Qeybulla Rəsulovun «Məhəbbət oyunu», Cahangir
Məmmədov və Emin Sabitoğlunun «On min dollarlıq kef» və
s. tamaşalar səhnələşdirilib və özü də
bu tamaşalarda rol alıb: «Baxmayaraq ki, o, teatrın rəhbəri
idi, amma səhnəni tərk etmirdi. Bu tamaşaların
hamısında çıxış edirdi. Demək olar ki,
teatrın repertuarında olan bütün tamaşalarda onun rolu
vardı. O, yaradıcı insan olduğu üçün səhnəsiz
dayana bilmirdi. Onun Tənqid-Təbliğ Teatrının
yaranmasında çox böyük xidməti oldu. Bu gün də
həmin teatr tamaşaçıların
yaddaşındadır. 1996-cı ildə ulu öndər Heydər
Əliyevin sərəncamı ilə Hacıbaba Bağırov
Musiqili Komediya Teatrına direktor və bədii rəhbər təyin
olunandan sonra biz bu teatra gəldik. Biz öz doğma
teatrımıza yenidən qayıtdıq. O gündən bu
günə qədər onun çoxlu tərəf-müqabilləri
dünyasını dəyişib. Fuad Əhmədov, Ağarəfi
Rəhimov, Ofeliya Aslan, Xanlar Muradov, İlkin Həmidov, Sabir
Sultanov və başqa sənətçilərimizi
itirmişik. Hacıbaba Bağırov da dünyasını dəyişib.
O köhnə kollektivdən çox az adam qalıb. İnsan
bir anlıq xəyala dalanda keçən günlər yada
düşür. Teatrın gur-gur gurlayan vaxtları: millət
axını, kassada bilet növbələri, alqışlar...
İndi fikirləşirəm, hanı o sənətkarlar? Onlar
əbədi sənətkarlar idi. Onlar əsl mənada
xalqın sənətçiləri idi».
Novruz
Qartal Hacıbaba Bağırovun qadınlara olan sevgisindən də
danışır: «O, gözəl insan idi. Qadınları da
çox sevirdi. Hacıbaba həyatda iki şeyin pərəstişkarı
idi – yaxşı geyimin və evlənməyin. Hər gözəlin
bir eybi olur, tez-tez evlənmək də onun eybi idi».
“Sonqulu, Şirbala...”
Əməkdar
Mədəniyyət işçisi Elxan Ocaqov sənət
dostunu əvəzolunmaz insan və sənətkar
adlandırır: «Deyirlər ki, sənətdə əvəzolunmaz
insan yoxdur, amma var. Təbii ki, hər bir sənətçinin
öz həyat yolu var. Ancaq elə sənətçilər
var ki, onları heç kim əvəz edə bilməz.
Hacıbaba Bağırov da belə əvəzolunmaz sənətçilərdən
idi. Hətta, mən deyərdim ki, əvəzolunmaz insan və
müqayisə olunmaz sənət adamı idi. Haçıbaba
sənətin yüksək zirvələrinə yüksələn
bir insan idi. O, sənətdə o qədər yüksəlmişdi
ki, hətta, onu oynadığı obrazların adı ilə
çağırırdılar. Bu, hər aktyora nəsib olmur.
Onu “Sonqulu, Şirbala” deyə çağırırdılar”.
E.Ocaqov
1996-cı ildə Hacıbaba Bağırovla birlikdə Musiqili
Komediya Teatrına gəldiyi günləri xatırlayır: «O
vaxt bu teatr 26-lar mədəniyyət evində yerləşirdi.
Teatrın repertuarında çox az tamaşalar vardı.
«Muskomediya»nın öz truppası demək olar ki,
dağılmışdı. Bu teatra gəldikdən sonra
Hacıbaba Bağırov mətbuat konfransı keçirdi.
Televiziya və radio
vasitəsilə bu teatrdan
inciyib gedən bütün
insanları geri çağırdı, gəncləri
dəvət etdi. Tezliklə
gözəl bir ansambl
yaratdı. 1998-ci ildə «Muskomediya»nın yeni
binası açılanda 1 ay 20 gün ərzində «O olmasın, bu olsun» və «Nəğməli
könül» kimi iki möhtəşəm tamaşa
oynanıldı. Təbii ki, qısa zaman kəsiyində iki belə
tamaşanın təhvil verilməsi böyük
məsuliyyət və işgüzarlıq tələb edirdi».
Elxan
Ocaqov Hacıbaba Bağırovu insanlıqda sənətindən
də yüksək xüsusiyyətlərə malik olduğunu
söyləyir: “Səmimi, sadə, uşaq kimi kövrək və
qayğıkeş idi. Hacıbaba insanlara yaxşılıq
etməyi sevərdi. Sənətlə şəxsiyyətin
birləşməsi nadir bir hadisədir. Bu keyfiyyətlərin
hamısı Hacıbabada mövcud idi. Hacıbaba dostu
üçün canını verməyə hazır idi. Mən
onunla dostluğuma həmişə fəxr etmişəm.
Çünki biz nəinki bir yerdə
çalışmışıq, hətta uzun illər dostluq
etmişik. O, dostun hər xırda problemi ilə maraqlanan, ona
can yandıran, qayğı göstərən, kömək əlini
hər an uzatmağa hazır bir insan idi. O, gözəl
kollektiv rəhbəri idi. 400-ə yaxın işçinin hər
birinin problemləri ilə məşğul ola biləcək
bir insan idi. Kimsə ona problemi ilə bağlı müraciət
edəndə onu həll etməsəydi rahatlıq
tapmazdı».
E.Ocaqov
danışır ki, Hacıbaba Bağırov
dünyasını dəyişəndən sonra bir neçə
il teatrda boşluq yaranıb. Belə ki, Hacıbaba
Bağırovun oynadığı tamaşaları heç kim
oynamayıb, yalnız bir-iki rolunu əvəzləyən olub:
«Bankir adaxlı» tamaşasında onun oynadığı
Atakişi rolunda İlham Namiq Kamal səhnəyə
çıxdı. «O olmasın, bu olsun» tamaşasında Məşədi
İbad rolunu isə bir müddət sonra Ramiz Məmmədov
oynadı. Digər tamaşalarda isə onu əvəzləyən
olmadı. Təbii ki, bütün tamaşalar repertuardan
çıxdı».
Xalq
artisti Afaq Bəşirqızı da Hacıbaba Bağırovun
ölümündən sonra onunla tərəf-müqabil
olduğu tamaşalarda aktyorun yoxluğunu dərindən hiss
etdiyini deyir: «Təbii ki, tamaşa bir günə, beş
günə başa gəlmir. Tamaşanın stolarxası
işindən tutmuş yekun məşqlərinə qədər
günlərlə məşq edirsən, tərəf
müqabilinə öyrəşirsən. Biz onunla «Bankir
adaxlı»da oynadıq. Hacıbabanın ölümündən
sonra tamaşa yenidən bərpa olunanda mən o
tamaşanı çox çətinliklə oynadım, mənə
pis təsir etdi. Tamaşa dövründə ona öyrəşmişdim.
Həmçinin bir yerdə işlədiyimiz dövrdə ətrafda
müxtəlif hadisələr baş verirdi. İstər-istəməz
həmin hadisələr yada düşəndə də onun
birbaşa bağlı olduğu insanlar da yada düşür,
xatırlanır».
Hacıbaba
Bağırov haqqında “Əgər sağ qalsaydı, bəlkə
də, çox adama yaxşılıq edərdi”, “Əgər
sağ olsaydı kim bilir nə qədər maraqlı rollar
oynayacaqdı”, “Əgər onun kimi sənətkarlar
yaşasaydı bəlkə də sənət aləmində
bu qədər ucuzluq yaranmazdı” deyənlər də
çoxdur. Mərhum sənətkar isə haqqında söylənən
fikirlərə xarakterinə yad olan sakitliklə və
üzünü heç vaxt tərk etməyən
gülüşlə cavab verir...
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.-2013.-13 iyun.-S.11.